Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, οι μαθητές/τριες του Δ3 του Σχολείου μας , με τη βοήθεια της δασκάλας τους κ. Ελένης Ρέμπελου, δημιούργησαν ένα ψηφιακό παραμύθι μέσω του οποίου επιλέγουν να πουν ΟΧΙ στον σχολικό εκφοβισμό ή αλλιώς θυματοποίηση (bullying) που αποτελεί στις μέρες μας την πιο διαδεδομένη μορφή επιθετικής συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον. Στόχος της δράσης αυτής ήταν οι μαθητές να κατανοήσουν τις σοβαρότατες συνέπειες του φαινομένου αυτού, να αναπτύξουν δεξιότητες κοινωνικής ευαισθησίας και ενσυναίσθησης, καθώς επίσης και στρατηγικές για την έγκαιρη αντιμετώπιση, αλλά και για την πρόληψη εκδήλωσής του.
Η δράση διήρκησε μία εβδομάδα και υλοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας, των δράσεων φιλαναγνωσίας και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και συνδέθηκε με το πρόγραμμα eΤwinning, με θεματολογία τη διαφορετικότητα και τα ανθρώπινα δικαιώματα που εκπονείται αυτό το διάστημα. Οι μαθητές/τριες επέλεξαν ως κεντρικό ήρωα του παραμυθιού τον μικρό Αναστάση, έναν μαθητή Δημοτικού, αρκετά ντροπαλό και «μαζεμένο», που αγαπούσε πολύ τη συντροφιά των λογοτεχνικών βιβλίων. Ο Αναστάσης, τον τελευταίο καιρό έχει γίνει στόχος της επιθετικής συμπεριφοράς μαθητών μεγαλύτερης τάξης και ακόμα δεν έχει βρει τη δύναμη να αποκαλύψει το πρόβλημά του σε κανέναν. Δράση αναλαμβάνουν τέσσερις ήρωες της παιδικής λογοτεχνίας, καθόλου τυχαίοι μιας και οι ίδιοι, εξαιτίας της διαφορετικότητάς τους είχαν πέσει θύματα εκφοβισμού. Ο Όλιβερ Τουίστ, ο Κουασιμόδος, ο Μπαρμπα-Θωμάς και ο Χάρι Πότερ, αποφασίζουν με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο, να εξοπλίσουν τον Αναστάση με όλα εκείνα τα απαραίτητα όπλα που χρειάζεται για να νικήσει τον γίγαντα που λέγεται «Εκφοβισμός»….
Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν εικόνες εμπνευσμένες από το παραμύθι που έγραψαν και τραγούδησαν το τραγούδι «Όπου υπάρχει αγάπη» του Στέφανου Βαρελά. Προϊόν του προγράμματος ήταν η δημιουργία του ψηφιακού παραμυθιού μέσω της εφαρμογής bookcreator. Μέσω του προγράμματος αυτού, τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες γραπτής έκφρασης, εικαστικής αποτύπωσης, δραματοποίησης και μουσικής, με σκοπό τη συνειδητοποίηση των συναισθημάτων, των αντιλήψεων και των συμπεριφορών τόσων των ίδιων όσο και των συμμαθητών τους. Κατανόησαν πως βασικό στοιχείο της εκφοβιστικής συμπεριφοράς αποτελεί η διαφορετικότητα και πως ο σεβασμός, η αποδοχή και η κατανόηση της διαφορετικότητας των ανθρώπων αποτελούν τη λύση για την εξάλειψη του φαινομένου αυτού.
Στην υλοποίηση του εν λόγω προγράμματος συμμετείχαν η Διευθύντρια του Σχολείου μας, κ. Αργυρή Μπιλιούρη, καθώς και η καθηγήτρια Μουσικής κ. Αναστασία Τσουρούνη.
Κλικ στην εικόνα για να διαβάσετε το ψηφιακό παραμύθι
Έγραψαν για εμάς: https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/373523_sholeio-nayplioy-