2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου – Βιβλιοθήκη στην αυλή

Στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου, η βιβλιοθήκη του σχολείου μας “ΒΙΒΛΙΟπερπατήματα”, επιφύλασσε μια όμορφη έκπληξη στους μαθητές τη Δευτέρα 30 Μαρτίου. Μεταφέροντας τη μαγεία των λέξεων έξω από το παραδοσιακό της πλαίσιο, η βιβλιοθήκη μας «βγήκε» στην αυλή, στήνοντας τέσσερις σταθμούς ανάγνωσης σε κεντρικά σημεία του προαυλίου. Οι εθελοντές της βιβλιοθήκης μας ήταν εκεί για να καθοδηγήσουν τα παιδιά, προσφέροντάς τους την ευκαιρία είτε να απολαύσουν ένα βιβλίο κατά τη διάρκεια του διαλείμματος κάτω από τον ήλιο, είτε να προχωρήσουν σε δανεισμό των αγαπημένων τους τίτλων. Ήταν μια εξαιρετική πρωτοβουλία που μετέτρεψε τον ελεύθερο χρόνο των παιδιών σε μια δημιουργική περιπέτεια φαντασίας και γνώσης.

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τους εθελοντές μας που βοήθησαν να «ανθίσουν» οι ιστορίες στο σχολείο μας!

Υπεύθυνες δράσεις: Μαρία Σαμπρή, Νίκη Κωνσταντινίδου 

 

Share this:

2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου – Δράση σιωπηλής ανάγνωσης

Από το 1967, η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται σε όλο τον κόσμο στις 2 Απριλίου, την ημέρα γενεθλίων του Δανού παραμυθά, Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Φέτος το σύνθημα είναι:  «Φυτέψτε ιστορίες και ο κόσμος θα ανθίσει»

Το σχολείο μας συμμετείχε φέτος σε μια πρωτότυπη και συγκινητική πρωτοβουλία. Την Τρίτη 31 Μαρτίου, με την παρακίνηση της καθ. Γαλλικών και υπεύθυνης της σχολικής μας βιβλιοθήκης “ΒΙΒΛΙΟπερπατήματα”, κας Μαρίας Σαμπρή, αμέσως μετά το πρώτο διάλειμμα, ο χρόνος «πάγωσε» δημιουργικά: μαθητές, εκπαιδευτικοί και βοηθητικό προσωπικό αφήσαμε για λίγο τις υποχρεώσεις μας και βυθιστήκαμε στη σιωπηλή ανάγνωση ενός βιβλίου ή περιοδικού της επιλογής μας.

Για δεκαπέντε λεπτά, ολόκληρη η σχολική κοινότητα ενώθηκε μέσα από τη γαλήνη της σιωπηλής ανάγνωσης, χωρίς καμία απολύτως διδακτική υποχρέωση, παρά μόνο για την καθαρή χαρά που προσφέρει ένα κείμενο. Αυτό που είχε ήδη ξεκινήσει από μεμονωμένα τμήματα, εφαρμόστηκε ταυτόχρονα από όλους, μετατρέποντας το σχολείο μας σε ένα μεγάλο, σιωπηλό αναγνωστήριο. Μέσα από αυτή τη δράση, θελήσαμε να κάνουμε πράξη το φετινό σύνθημα της ημέρας, «Φυτέψτε ιστορίες και ο κόσμος θα ανθίσει», αποδεικνύοντας ότι το βιβλίο δεν είναι μόνο ένα εργαλείο μάθησης, αλλά ένας ανοιχτός ορίζοντας απόλαυσης και φαντασίας.

“Τα παραμύθια γράφονται για να κοιμούνται τα παιδιά, αλλά και για να ξυπνούν οι μεγάλοι.” 

Χανς Κρίστιαν Άντερσεν

 

 

Share this:

Δωρεά βιβλίων για την βιβλιοθήκη μας “Βιβλιοπερπατήματα”

Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της σχολικής μας βιβλιοθήκης “Βιβλιοπερπατήματα”, το 4ο Δημοτικό Σχολείο Ναυπλίου δέχθηκε με ιδιαίτερη χαρά μια ευγενική δωρεά βιβλίων από το 3ο Νηπιαγωγείο Αγίου Δημητρίου Αττικής. Με αφορμή τη χειρονομία αυτή, οι μαθητές της Β’ Τάξης, συνοδευόμενοι από την εκπ. Γαλλικών Μαρία Σαμπρή και την εκπ. Πληροφορικής Νίκη Κωνσταντινίδου, πραγματοποίησαν προγραμματισμένη διαδικτυακή συνάντηση με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του νηπιαγωγείου και τις δασκάλες τους. Κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας, τα παιδιά συζήτησαν για την αξία της φιλαναγνωσίας και τον ρόλο της σχολικής βιβλιοθήκης ως πυρήνα γνώσης, ενώ οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να ευχαριστήσουν θερμά τους μικρούς τους φίλους για τον εμπλουτισμό της συλλογής μας. Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως την Νηπιαγωγό κ. Ζέτα Δανοχρήστου για την εξαιρετική επικοινωνία που είχαμε. 

Τέτοιες δράσεις προάγουν τη συνεργασία μεταξύ των σχολικών βαθμίδων και καλλιεργούν το πνεύμα της προσφοράς και της αλληλεγγύης στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Share this:

“Το δέντρο που έδινε” του Σελ Σιλβερστάιν Δ2

Στο πλαίσιο των δράσεων για την Ενεργή Πολιτειότητα οι μαθητές του Δ’2 τμήματος αξιοποίησαν το ξεχωριστό βιβλίο “Το δέντρο που έδινε” του Σελ Σιλβερστάιν, τίτλο που φιλοξενείται και στη σχολική μας βιβλιοθήκη. Μέσα από την ανάγνωση του έργου τα παιδιά προβληματίστηκαν και ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με τον ρόλο του φυσικού περιβάλλοντος, κατανοώντας και εμβαθύνοντας στην προσφορά των δέντρων. Η συζήτηση έλαβε και κοινωνικές προεκτάσεις, αναφέρθηκαν τα γενικά χαρακτηριστικά των σύγχρονων ανθρώπων και έγινε προσπάθεια για αναζήτηση των ουσιαστικών στόχων στη ζωή. Παράλληλα με τη δασκάλα τους, Μάρω Παπανδριανού, αναλύθηκαν οι έννοιες του υπερκαταναλωτισμού, της υπεραλίευσης, της αληθινής φιλίας με ανιδιοτελή χαρακτήρα, του ατομισμού και του υλισμού του ανθρώπου. Στο τέλος, αφού η ομάδα εργάστηκε πάνω σε σχετικά φυλλάδια με μεγάλη διάθεση, αποτύπωσε αγαπημένα στιγμιότυπα της ιστορίας σε ζωγραφιές και υποσχέθηκε να συνεχίσει να εργάζεται πάνω στο θέμα ‘Δέντρα, Πολύτιμοι Φύλακες του Κλίματος’. 

 
Share this:

Εβδομάδα Παιδικού βιβλίου 2025 (4)

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, ημέρα γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Καθιερώθηκε το 1966 από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (International Board on Books for Young People – IBBY) 

Με μεγάλη χαρά γιορτάσαμε την εβδομάδα παιδικού βιβλίου στη φιλόξενη αίθουσα της βιβλιοθήκης του σχολείου μας! Η κ. Νίκη Κωνσταντινίδου καθηγήτρια Πληροφορικής και Υπεύθυνη Βιβλιοθήκης με τους μαθητές της Α’ τάξης ταξίδεψαν στον κόσμο του βιβλίου “Γέτι – Η δύναμη του ακόμη” της Μαρίνας Γιώτη, μαθαίνοντας για την επιμονή, την ανακάλυψη των δυνατοτήτων και τη δύναμη της θέλησης. Οι μαθητές της Β’ τάξης, με τη σειρά τους, συγκινήθηκαν και προβληματίστηκαν διαβάζοντας “Το Μαγικό Βιβλίο της Μαλάλα”, ένα μάθημα θάρρους και αγώνα για το δικαίωμα στην εκπαίδευση.

Εμπνευσμένοι από τις σελίδες των βιβλίων της βιβλιοθήκης μας, οι μαθητές άφησαν τη φαντασία τους ελεύθερη και δημιούργησαν υπέροχες ζωγραφιές, γεμάτες χρώματα και ιδέες. Οι δημιουργίες τους αποδεικνύουν για ακόμη μια φορά τη μαγική δύναμη των βιβλίων να πυροδοτούν τη φαντασία και να εκφράζουν συναισθήματα. Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές για την ενεργή συμμετοχή τους!

Share this:

Εβδομάδα παιδικού βιβλίου Απρίλιος 2025 (3)

Στις 2 Απριλίου είναι η παγκόσμια μέρα παιδικού βιβλίου, και φέτος οι μαθητές της Γ3 τάξης με τη δασκάλα τους Ουρανία Μελα, αποφάσισαν να τη γιορτάσουν με έναν ξεχωριστό τρόπο. Αφού πήραν μέρος και ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα φιλαναγνωσίας για τον 14ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης με θέμα την οικογένεια, τα βιβλία – που αγοράστηκαν από τους ίδιους τους μαθητές της τάξης- σκέφτηκαν να τα προσφέρουν στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας. Η υπεύθυνη της βιβλιοθήκης, κυρία Νίκη Κωνσταντινίδου,  τους υποδέχτηκε με μεγάλη χαρά και τους ευχαρίστησε για τη δωρεά τους. Στη συνέχεια συζήτησαν για τα οφέλη του διαβάσματος, έμαθαν για τον τρόπο αρχειοθέτησης των βιβλίων και τους απονεμήθηκε το βραβείο του μικρού αναγνώστη! Με αυτή τους την πρωτοβουλία και άλλοι μαθητές του σχολείου μας θα μπορέσουν να τα διαβάσουν, να τα απολαύσουν και να έρθουν σε επαφή με τον μαγικό κόσμο του βιβλίου.

Share this:

ΒΙΒΛΙΟΔΡΟΜΙΕΣ 2024

Στις 17 Μαΐου, 25 μαθητές από τα τρία τμήματα της Δ΄τάξης του σχολείου μας έλαβαν μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανάγνωσης Παιδικού Λογοτεχνικού Βιβλίου που προκηρύχθηκε από  τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα για 26η χρονιά. Τα παιδιά έχοντας μελετήσει τρία συγκεκριμένα βιβλία, απάντησαν σε μία σειρά από ιδιαίτερα απαιτητικά ερωτήματα. Τα θέματα έφερε στο σχολείο μας τη συγκεκριμένη ημέρα, εκπρόσωπος, εκπαιδευτικός, των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα. Τα παιδιά είχαν ήδη δημιουργήσει ομάδες, είχαν κάνει σημειώσεις, ενώ μπορούσαν κάθε στιγμή να συμβουλευτούν και τα βιβλία.  Ήταν μια άριστη ευκαιρία για τους μαθητές να διαβάσουν αλλά και να συνεργαστούν.

Share this:

ΔΡΑΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ-“ΒΙΒΛΙΟΦΑΤΣΕΣ”

«Βιβλιόφατσες»

Το βιβλίο σαν αντικείμενο συζητήσαμε  στη βιβλιοθήκη μας και σταθήκαμε στο ερώτημα  «ποιο  ρόλο μπορεί να παίζει το εξώφυλλο, η βιβλιοδεσία, η εικονογράφηση ενός βιβλίου και σε ποιες ηλικίες» .

Καταλήξαμε να θαυμάζουμε την επιρροή που αμέσως έχει στα μάτια μας ένα προσεγμένο εξώφυλλο παιδικού βιβλίου και παίξαμε λίγο κάνοντας ένα μικρό διαγωνισμό: «Βιβλιόφατσες»,  το ονομάσαμε και προσπάθησε ο καθένας να επιλέξει το πιο αστείο εξώφυλλο για να αντικαταστήσει το πρόσωπο του! Δεινόσαυροι, γριούλες, αστροναύτες κάθισαν στην καρέκλα της βιβλιοθήκης μας!

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Σαμπρή Μαρία-Γαλλικών

Share this:

ΔΡΑΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ-Ο ΡΑΦΤΑΚΟΣ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ

Υπάρχουν λέξεις με γεύση;

Οι μαθητές των Β΄ τάξεων του σχολείου μας παρακολούθησαν μαθητές της ΣΤ να διαβάζουν το βιβλίο «Ο ραφτάκος των λέξεων» του Αντώνη Παπαθεοδούλου (εκδ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ).  Αφού υπάρχουν λέξεις ζεστές και κρύες τα παιδιά πρότειναν να ψάξουν λέξεις  παιχνιδιάρικες αλλά και λέξεις πικρές και γλυκές! Κάπως έτσι, με αυτό το παιχνίδι των λέξεων,  βρέθηκαν οι λέξεις δυστυχία, κλάμα και θυμός δίπλα στο αλάτι και το λεμόνι, η λέξη σοκολάτα δίπλα στη λέξη μαμά, και μαζί με την τούρτα έγραψαν και την αγάπη, τον αλτρουισμό και την πρωινή αγκαλιά!  

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Σαμπρή Μαρία-Γαλλικών

Share this:

ΔΡΑΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ-Η ΑΛΙΚΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ

Τι φοβάται τελικά η Αλίκη;

Τα τμήματα Α1 & Α2 , επισκέφτηκαν τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας και αφού άκουσαν μαθήτριες της ΣΤ να διαβάζουν αποσπάσματα από το βιβλίο «Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων» του Λιούις Κάρολ ζωγράφισαν σε χαρτί μέτρου ό,τι  μπορούσαν να σκεφτούν ότι μπορεί τελικά να τρομάξει την Αλίκη! Δεν είναι μόνο τα μπισκότα που την έκαναν μικρούλα μα και τέρατα και τόσα άλλα…

(Δραστηριότητα από το βιβλίο: 1001 Δραστηριότητες για να αγαπήσω το βιβλίο-Φιλιπ Μπρασερ-ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ)

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Σαμπρή Μαρία-Γαλλικών

Share this: